Leerdoelen

- Student kan een recept schrijven voor een salade en een rijstgerecht.
- Student kan een correctiemodel ontwikkelen aan de hand van de eindtermen van D&P
- Student kan dmv digitale middelen informatie overdragen en uitleggen aan leerlingen
- Student kan een Powerpoint van juiste informatie voorzien aan de hand van de eindtermen
- Student kan een kookles geven waarbij aandacht wordt gegeven aan professionaliteit, hygiëne, veiligheid, systematisch werken, milieu en zelfstandigheid
- Student kan een leerling van feedback voorzien en/of beoordelen
- Student kan reflecteren op eigen handelen
- Student kan een interview voorbereiden
- Student kan de juiste gesprekstechnieken toepassen
- Student kan de van de antwoorden uit het interview een bondige samenvatting maken.
- Student kan een LOB-gesprek voeren
Opdrachten uitgewerkt aan de hand van de leerdoelen.
1. Leerlingen D&P voorbereiden op onderdeel koken in het CSPE
- Recept schrijven geschikt voor D&P
- Correctie model ontwikkelen aan de hand van de syllabus en oud examen D&P
2. Voorbereiden PPT schrijven om leerlingen D&P voor te bereiden op het in de keuken werken. Deze ppt wordt gegeven door D&P collega’s.
- Verdiepen eindtermen en CSPE
- PPT ontwikkelen
- Les geven D&P, kookles geven met aandacht voor professionaliteit, hygiëne, veiligheid, systematisch, ergonomie, milieu en zelfstandigheid
- Feedback D&P docent
- Reflecteren
3. Interview D&P collega’s
Interview inhoud:
- werken met methode en eigen ontwikkelde opdrachten
- o is het lesmateriaal voldoende ter voorbereiding op examen
- o wat moet er nog ontwikkeld worden
- o hoe zijn examens verlopen, wat zijn de verwachting in resultaten?
- · Interview uitwerken in een verslag.
4. Lob gesprek leerling D&P
- 3e jaars leerling D&P interviewen
- Interview uitwerken
- Samenvattend verslag
Maak jouw eigen website met JouwWeb