Leerdoelen

  • Student kan een recept schrijven voor een salade en een rijstgerecht.
  • Student kan een correctiemodel ontwikkelen aan de hand van de eindtermen van D&P 
  • Student kan dmv digitale middelen informatie overdragen en uitleggen aan leerlingen
  • Student kan een Powerpoint van juiste informatie voorzien aan de hand van de eindtermen
  • Student kan een kookles geven waarbij aandacht wordt gegeven aan professionaliteit, hygiëne, veiligheid, systematisch werken, milieu en zelfstandigheid
  • Student kan een leerling van feedback voorzien en/of beoordelen
  • Student kan reflecteren op eigen handelen
  • Student kan een interview voorbereiden
  • Student kan de juiste gesprekstechnieken toepassen
  • Student kan de van de antwoorden uit het interview een bondige samenvatting maken.
  • Student kan een LOB-gesprek voeren

 

Opdrachten uitgewerkt aan de hand van de leerdoelen.

1. Leerlingen D&P voorbereiden op onderdeel koken in het CSPE

  • Recept schrijven geschikt voor D&P
  • Correctie model ontwikkelen aan de hand van de syllabus en oud examen D&P

2. Voorbereiden PPT schrijven om leerlingen D&P voor te bereiden op het in de keuken werken. Deze ppt wordt gegeven door D&P collega’s.

  • Verdiepen eindtermen en CSPE
  • PPT ontwikkelen
  • Les geven D&P, kookles geven met aandacht voor professionaliteit, hygiëne, veiligheid, systematisch, ergonomie, milieu en zelfstandigheid
  • Feedback D&P docent
  • Reflecteren

3. Interview D&P collega’s

Interview inhoud:

  • werken met methode en eigen ontwikkelde opdrachten
  • o is het lesmateriaal voldoende ter voorbereiding op examen
  • o wat moet er nog ontwikkeld worden
  • o hoe zijn examens verlopen, wat zijn de verwachting in resultaten?
  • · Interview uitwerken in een verslag.

4. Lob gesprek leerling D&P

  • 3e jaars leerling D&P interviewen
  • Interview uitwerken
  • Samenvattend verslag

Maak jouw eigen website met JouwWeb